Pozitivan trend opadanja zaraženih virusom COVID-19 omogućio nam je nastavak edukacije naših članova.
Rukometni klub “Gospić” je u suradnji s Kulturno informativnim centrom Gospić nakon nekoliko mjeseci pauze organizirao nove radionice/predavanja iz područja sportske psihologije. Voditeljica radionica/predavačica je i ovoga puta bila profesorica psihologije Vesna Hude koja djeluje kao dječji i sportski psiholog.
Tema radionice/predavanja za trenere i sportaše je bila “Povratak na sportski teren”.
Zadnja prošlogodišnja radionica sa sportašima i trenerima iz područja sportske psihologije bila je 1.12.2020. godine. S povratkom sportaša na vanjske terene, a potom i u zatvoreni prostor sportske dvorane, stvoreni su uvjeti i za predavanja/radionice psihološke pripreme sportaša.
Na prvoj ovogodišnjoj radionici mladi rukometaši, dječaci i djevojčice 2006.-2011. godišta, podijeljeni u 4 grupe kratko su se prisjetili tri prošlogodišnje teme: „Samokontrolu“, „Tehnike za poboljšanje koncentracije“ i „Samopouzdanje“. Osvrnuli su se i na trenutnu situaciju (treninzi na otvorenom/u dvorani i prijateljske utakmice).
Samokontrola nam omogućava kontrolu vlastitog ponašanja, emocionalnih reakcija, otpornost na frustraciju i ustrajnost. Vježbanjem je možemo značajno unaprijediti pa se govorilo o nekoliko strategija koje pomažu da se lakše nosimo sa stresom.
S ciljem poboljšanja pažnje i koncentracije, sudionici su osvijestili koje tehnike koriste u zadnje vrijeme u svakodnevnom bavljenju sportom, a imali su priliku upoznati i neke nove tehnike. Osim psihološkog zagrijavanja, tjelesnog osvještavanja i simulacije natjecanja, bavili su se i ciljevima, vježbama disanja, vizualizacije i ostalim načinima za povećanje fokusiranosti (ključnim riječima, pozitivnim samogovorom, rutinama…).
Podsjetili su se tehnika (prepoznavanje vlastitih snaga i dosadašnjih uspjeha, sudjelovanje u situacijskom treningu, pozitivni samogovor, vizualizacija i mnoge druge) koje sportašima mogu pomoći da postanu svjesniji svojih osjećaja, misli i ponašanja u trenažnim i natjecateljskim situacijama i lakše vidjeti što bi bilo dobro mijenjati na treninzima ili utakmicama kada osjećaju pritisak, loše igraju ili izvode što se od njih očekuje, a željeli bi biti samopouzdani i pokazati ono najbolje u tom trenutku.